در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 14 مرداد 1396، ساعت 07:06

دبستان دخترانه غیردولتی سیمای فرشتگان

رسالت و اهداف مدرسه:

تربيت شهروندي موثر، قابل احترام، متعهد، متخصص، با نشاط كه بتواند با توسعه شخصي در حد بالاترين توان بالقوه خود زندگي كند و تربيت انسان هاي فرهيخته، پايبند به اخلاق، مسئوليت پذير خلاق، كارآفرين و قابل اعتماد.

 

آينده از آن كسي است كه خود را براي آن مهيا كرده است:

در روزگاري كه انفجار دانش اطلاعات دنيا را با مولفه هاي متعددي به دنياي فرصت ها و تهديد ها تبديل كرده است. نقش مدرسه فعال، پويا، كارآمد و اثربخش و خلاق نه تنها به عنوان يك ضرورت اجتماعي كه براي استفاده در عرصه پر تلاطم زندگي بسيار حائز اهميت است. مدرسه سازنده و بالنده، نيروي كارآمد و با صلاحيت را كه برخوردار از دانش و اطلاعات نوين باشد براي خدمات مطلوب بر جامعه تحويل مي نمايد.

 سیمای فرشتگان سعي مي نمايد با برقراري نظم منطقي و منعطف و با عنايت به شرايط علمي و آموزشي در سطح كشور  با رشد و توانمند سازي ديگران و دانش آموزان و مشاركت موثر اولياء و به كارگيري روش ها و الگوهاي برتر و نوين آموزشي و تربيتي بدين مهم دست يابد.

 

محورهاي اهداف برنامه رشد دانش آموزان:

1-      پرورش ايمان مذهبي و ديني

2-      آمادگي براي ورود و حضوري توانمند در جامعه ملي

3-      كسب مهارت هاي زندگي در مقابله با چالش ها و تنش هاي زندگي، مهارت هاي فردي ارتباطي در جهت تقويت عناصر زير:

فرهنگ صداقت – اعتماد به نفس – مشاركت جويي و همدلي – مسئوليت پذيري – تكريم ديگران – روحيه تحقيق حل مساله – آشنايي با زندگي آينده (همسرداري و خانه داري) آشنايي با مهارت هاي مادري، مهارت مديريت بر خود در زمان هاي بحراني زندگي مثل از دست دادن نزديكان، نظم و انضباط و روحيه انتقادپذيري – شاد زيستن

4 – آشنايي و شناخت نقاط ديني كشور از نظر جنبه هاي طبيعي، زمين شناسي، تاريخي، جغرافيايي، سياسي و اقتصادي.

5-آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی ایرانی وتمدن ایرانی اسلامی

محورهاي اهداف برنامه رشد مربيان:

1-      آشنايي دبيران با نقش فناوري و تلفيق آن با تدريس.

2-      آشنايي با زمينه هاي علمي و آموزشي و مباني و تعليم و تربيت.

3-      مهارت در كابرد روش هاي نوين تدريس.

4-      اشتياق و مهارت به مشاركت در فرآيند تصميم گيري در محيط آموزشي.

5-      دارا بودن روحيه كار گروهي / تيمي و مهارت در انتقال آن.

6-      تبديل نقش معلم به رهبر آموزشي و الگو بودن و درگيركردن دانش آموزان در فرآيند يادگيري.

7-      ترغيب دبيران به ايفاي نقش معلم پژوهنده.

8-      ترغيب دبيران به توسعه و تعميق نقش الگوي تربيتي خود در شكل گيري شخصيت دانش آموزان.

 

محورهاي اهداف برنامه رشد اولياء:

دانش افزايي خانواده ها با آخرين روش هاي تعليم و تربيت به وسيله برگزاري كارگاه هاي مختلف مشاركت دادن اولياء و رشد برنامه هاي آموزشي و پرورش جهت تحقيق اهداف و احساس تعلق آن ها به مجتمع.

 

شيوه اداره سيستم:

كليه برنامه ها و طرح هاي آموزشي و پرورشي  با برنامه هاي مدون و منسجم و يكسان تدوين و نظارت مي شود.

 

ديدگاه (چشم انداز) Vision:

از نظر ما دختران ريحانه هاي خوش عطر بهشتي هستند لذا بايد اصول حاكم بر رشد طبيعي و نيازهاي فردي هر يك از آنها را كاملا شناسايي نمود تا بتوان اين اصول را مبناي تعليم و تربيت آنها قرار داد.

آنها بايد بتوانند با دسترسي به مواد و ابزار كاربردي خاص، نخست از راه حواس و سپس تفكر، ويژگي هاي جهان پيرامون خود را تجربه و كشف كنند و همزمان با در اختيار داشتن تجهيزات مناسب، مهارت هاي علمي زندگي را تمرين كرده تا از زندگي، دانش و يادگيري خود لذت ببرند و از نظر هوشي، عقلي، سلامت جسمي، عاطفي و رواني و اجتماعي و معنوي خود كمال يابند.

آنها بايد بياموزند با ارزش هاي خود زندگي كنند و به حقوق ديگران احترام بگذارند و با الهام از طبيعت، نظم و خود انضباطي، مسئوليت پذيري و قانون گرايي اجتماعي را براي حفظ آرامش زندگي خود و اطرافيان خود همواره در نظر داشته باشند.

ما مي خواهيم ...

  • دانش آموزاني تربيت كنيم كه هر كدام قهرمان زندگي خود، ستاره درخشان جامعه خود و خدمتگزار بشريت باشند.

  • ضمن كسب آمادگي علمي بالا از مسير فطري و ظرافت هاي وجودي دخترانه خود دور نشوند.

  • اصل عزت نفس و احترام به خود، ديگران، طبيعت و محيط در آنان پرورش يابد.

  • مهارت هاي حواس پنجگانه در آنها پرورش يابد تا فراگيري آگاهانه در آنها تقويت شود.

  • مهارت هاي زندگي را كسب نموده تا در زندگي عملي خود فردي با تمركز، مستقل و ... باشند.

  • مهارت هاي زندگي از جمله زبان آموزي (هنر تكلم) و خلاقيت هاي هنري و مهارت هاي فرهنگ و علوم در آنها رشد يابد.

  • به مهارت هاي رياضي و قدرت تحليل منطقي مسلط شوند.

دبستان دخترانه غیردولتی سیمای فرشتگان

ویراستار مدرسه
درباره ما
14 مرداد 1396، ساعت 07:06۲۰ دقیقه مطالعه

رسالت و اهداف مدرسه:

تربيت شهروندي موثر، قابل احترام، متعهد، متخصص، با نشاط كه بتواند با توسعه شخصي در حد بالاترين توان بالقوه خود زندگي كند و تربيت انسان هاي فرهيخته، پايبند به اخلاق، مسئوليت پذير خلاق، كارآفرين و قابل اعتماد.

 

آينده از آن كسي است كه خود را براي آن مهيا كرده است:

در روزگاري كه انفجار دانش اطلاعات دنيا را با مولفه هاي متعددي به دنياي فرصت ها و تهديد ها تبديل كرده است. نقش مدرسه فعال، پويا، كارآمد و اثربخش و خلاق نه تنها به عنوان يك ضرورت اجتماعي كه براي استفاده در عرصه پر تلاطم زندگي بسيار حائز اهميت است. مدرسه سازنده و بالنده، نيروي كارآمد و با صلاحيت را كه برخوردار از دانش و اطلاعات نوين باشد براي خدمات مطلوب بر جامعه تحويل مي نمايد.

 سیمای فرشتگان سعي مي نمايد با برقراري نظم منطقي و منعطف و با عنايت به شرايط علمي و آموزشي در سطح كشور  با رشد و توانمند سازي ديگران و دانش آموزان و مشاركت موثر اولياء و به كارگيري روش ها و الگوهاي برتر و نوين آموزشي و تربيتي بدين مهم دست يابد.

 

محورهاي اهداف برنامه رشد دانش آموزان:

1-      پرورش ايمان مذهبي و ديني

2-      آمادگي براي ورود و حضوري توانمند در جامعه ملي

3-      كسب مهارت هاي زندگي در مقابله با چالش ها و تنش هاي زندگي، مهارت هاي فردي ارتباطي در جهت تقويت عناصر زير:

فرهنگ صداقت – اعتماد به نفس – مشاركت جويي و همدلي – مسئوليت پذيري – تكريم ديگران – روحيه تحقيق حل مساله – آشنايي با زندگي آينده (همسرداري و خانه داري) آشنايي با مهارت هاي مادري، مهارت مديريت بر خود در زمان هاي بحراني زندگي مثل از دست دادن نزديكان، نظم و انضباط و روحيه انتقادپذيري – شاد زيستن

4 – آشنايي و شناخت نقاط ديني كشور از نظر جنبه هاي طبيعي، زمين شناسي، تاريخي، جغرافيايي، سياسي و اقتصادي.

5-آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی ایرانی وتمدن ایرانی اسلامی

محورهاي اهداف برنامه رشد مربيان:

1-      آشنايي دبيران با نقش فناوري و تلفيق آن با تدريس.

2-      آشنايي با زمينه هاي علمي و آموزشي و مباني و تعليم و تربيت.

3-      مهارت در كابرد روش هاي نوين تدريس.

4-      اشتياق و مهارت به مشاركت در فرآيند تصميم گيري در محيط آموزشي.

5-      دارا بودن روحيه كار گروهي / تيمي و مهارت در انتقال آن.

6-      تبديل نقش معلم به رهبر آموزشي و الگو بودن و درگيركردن دانش آموزان در فرآيند يادگيري.

7-      ترغيب دبيران به ايفاي نقش معلم پژوهنده.

8-      ترغيب دبيران به توسعه و تعميق نقش الگوي تربيتي خود در شكل گيري شخصيت دانش آموزان.

 

محورهاي اهداف برنامه رشد اولياء:

دانش افزايي خانواده ها با آخرين روش هاي تعليم و تربيت به وسيله برگزاري كارگاه هاي مختلف مشاركت دادن اولياء و رشد برنامه هاي آموزشي و پرورش جهت تحقيق اهداف و احساس تعلق آن ها به مجتمع.

 

شيوه اداره سيستم:

كليه برنامه ها و طرح هاي آموزشي و پرورشي  با برنامه هاي مدون و منسجم و يكسان تدوين و نظارت مي شود.

 

ديدگاه (چشم انداز) Vision:

از نظر ما دختران ريحانه هاي خوش عطر بهشتي هستند لذا بايد اصول حاكم بر رشد طبيعي و نيازهاي فردي هر يك از آنها را كاملا شناسايي نمود تا بتوان اين اصول را مبناي تعليم و تربيت آنها قرار داد.

آنها بايد بتوانند با دسترسي به مواد و ابزار كاربردي خاص، نخست از راه حواس و سپس تفكر، ويژگي هاي جهان پيرامون خود را تجربه و كشف كنند و همزمان با در اختيار داشتن تجهيزات مناسب، مهارت هاي علمي زندگي را تمرين كرده تا از زندگي، دانش و يادگيري خود لذت ببرند و از نظر هوشي، عقلي، سلامت جسمي، عاطفي و رواني و اجتماعي و معنوي خود كمال يابند.

آنها بايد بياموزند با ارزش هاي خود زندگي كنند و به حقوق ديگران احترام بگذارند و با الهام از طبيعت، نظم و خود انضباطي، مسئوليت پذيري و قانون گرايي اجتماعي را براي حفظ آرامش زندگي خود و اطرافيان خود همواره در نظر داشته باشند.

ما مي خواهيم ...

  • دانش آموزاني تربيت كنيم كه هر كدام قهرمان زندگي خود، ستاره درخشان جامعه خود و خدمتگزار بشريت باشند.

  • ضمن كسب آمادگي علمي بالا از مسير فطري و ظرافت هاي وجودي دخترانه خود دور نشوند.

  • اصل عزت نفس و احترام به خود، ديگران، طبيعت و محيط در آنان پرورش يابد.

  • مهارت هاي حواس پنجگانه در آنها پرورش يابد تا فراگيري آگاهانه در آنها تقويت شود.

  • مهارت هاي زندگي را كسب نموده تا در زندگي عملي خود فردي با تمركز، مستقل و ... باشند.

  • مهارت هاي زندگي از جمله زبان آموزي (هنر تكلم) و خلاقيت هاي هنري و مهارت هاي فرهنگ و علوم در آنها رشد يابد.

  • به مهارت هاي رياضي و قدرت تحليل منطقي مسلط شوند.

فرم ثبت نام