رسالت و اهداف مدرسه:
تربيت شهروندي موثر، قابل احترام، متعهد، متخصص، با نشاط كه بتواند با توسعه شخصي در حد بالاترين توان بالقوه خود زندگي كند و تربيت انسان هاي فرهيخته، پايبند به اخلاق، مسئوليت پذير خلاق، كارآفرين و قابل اعتماد.
آينده از آن كسي است كه خود را براي آن مهيا كرده است:
در روزگاري كه انفجار دانش اطلاعات دنيا را با مولفه هاي متعددي به دنياي فرصت ها و تهديد ها تبديل كرده است. نقش مدرسه فعال، پويا، كارآمد و اثربخش و خلاق نه تنها به عنوان يك ضرورت اجتماعي كه براي استفاده در عرصه پر تلاطم زندگي بسيار حائز اهميت است. مدرسه سازنده و بالنده، نيروي كارآمد و با صلاحيت را كه برخوردار از دانش و اطلاعات نوين باشد براي خدمات مطلوب بر جامعه تحويل مي نمايد.
سیمای فرشتگان سعي مي نمايد با برقراري نظم منطقي و منعطف و با عنايت به شرايط علمي و آموزشي در سطح كشور با رشد و توانمند سازي ديگران و دانش آموزان و مشاركت موثر اولياء و به كارگيري روش ها و الگوهاي برتر و نوين آموزشي و تربيتي بدين مهم دست يابد.
محورهاي اهداف برنامه رشد دانش آموزان:
1- پرورش ايمان مذهبي و ديني
2- آمادگي براي ورود و حضوري توانمند در جامعه ملي
3- كسب مهارت هاي زندگي در مقابله با چالش ها و تنش هاي زندگي، مهارت هاي فردي ارتباطي در جهت تقويت عناصر زير:
فرهنگ صداقت – اعتماد به نفس – مشاركت جويي و همدلي – مسئوليت پذيري – تكريم ديگران – روحيه تحقيق حل مساله – آشنايي با زندگي آينده (همسرداري و خانه داري) آشنايي با مهارت هاي مادري، مهارت مديريت بر خود در زمان هاي بحراني زندگي مثل از دست دادن نزديكان، نظم و انضباط و روحيه انتقادپذيري – شاد زيستن
4 – آشنايي و شناخت نقاط ديني كشور از نظر جنبه هاي طبيعي، زمين شناسي، تاريخي، جغرافيايي، سياسي و اقتصادي.
5-آشنایی دانش آموزان با فرهنگ غنی ایرانی وتمدن ایرانی اسلامی
محورهاي اهداف برنامه رشد مربيان:
1- آشنايي دبيران با نقش فناوري و تلفيق آن با تدريس.
2- آشنايي با زمينه هاي علمي و آموزشي و مباني و تعليم و تربيت.
3- مهارت در كابرد روش هاي نوين تدريس.
4- اشتياق و مهارت به مشاركت در فرآيند تصميم گيري در محيط آموزشي.
5- دارا بودن روحيه كار گروهي / تيمي و مهارت در انتقال آن.
6- تبديل نقش معلم به رهبر آموزشي و الگو بودن و درگيركردن دانش آموزان در فرآيند يادگيري.
7- ترغيب دبيران به ايفاي نقش معلم پژوهنده.
8- ترغيب دبيران به توسعه و تعميق نقش الگوي تربيتي خود در شكل گيري شخصيت دانش آموزان.
محورهاي اهداف برنامه رشد اولياء:
دانش افزايي خانواده ها با آخرين روش هاي تعليم و تربيت به وسيله برگزاري كارگاه هاي مختلف مشاركت دادن اولياء و رشد برنامه هاي آموزشي و پرورش جهت تحقيق اهداف و احساس تعلق آن ها به مجتمع.
شيوه اداره سيستم:
كليه برنامه ها و طرح هاي آموزشي و پرورشي با برنامه هاي مدون و منسجم و يكسان تدوين و نظارت مي شود.
ديدگاه (چشم انداز) Vision:
از نظر ما دختران ريحانه هاي خوش عطر بهشتي هستند لذا بايد اصول حاكم بر رشد طبيعي و نيازهاي فردي هر يك از آنها را كاملا شناسايي نمود تا بتوان اين اصول را مبناي تعليم و تربيت آنها قرار داد.
آنها بايد بتوانند با دسترسي به مواد و ابزار كاربردي خاص، نخست از راه حواس و سپس تفكر، ويژگي هاي جهان پيرامون خود را تجربه و كشف كنند و همزمان با در اختيار داشتن تجهيزات مناسب، مهارت هاي علمي زندگي را تمرين كرده تا از زندگي، دانش و يادگيري خود لذت ببرند و از نظر هوشي، عقلي، سلامت جسمي، عاطفي و رواني و اجتماعي و معنوي خود كمال يابند.
آنها بايد بياموزند با ارزش هاي خود زندگي كنند و به حقوق ديگران احترام بگذارند و با الهام از طبيعت، نظم و خود انضباطي، مسئوليت پذيري و قانون گرايي اجتماعي را براي حفظ آرامش زندگي خود و اطرافيان خود همواره در نظر داشته باشند.
ما مي خواهيم ...
-
دانش آموزاني تربيت كنيم كه هر كدام قهرمان زندگي خود، ستاره درخشان جامعه خود و خدمتگزار بشريت باشند.
-
ضمن كسب آمادگي علمي بالا از مسير فطري و ظرافت هاي وجودي دخترانه خود دور نشوند.
-
اصل عزت نفس و احترام به خود، ديگران، طبيعت و محيط در آنان پرورش يابد.
-
مهارت هاي حواس پنجگانه در آنها پرورش يابد تا فراگيري آگاهانه در آنها تقويت شود.
-
مهارت هاي زندگي را كسب نموده تا در زندگي عملي خود فردي با تمركز، مستقل و ... باشند.
-
مهارت هاي زندگي از جمله زبان آموزي (هنر تكلم) و خلاقيت هاي هنري و مهارت هاي فرهنگ و علوم در آنها رشد يابد.
-
به مهارت هاي رياضي و قدرت تحليل منطقي مسلط شوند.